Wypowiedz jej imię


Autor: James Dawson
Tłumaczenie: Marcin Sieduszewski
Liczba stron: 256
Wydawnictwo: YA!


Sięgając po tą książkę nastawiłam się do niej negatywnie, sama nie wiem dlaczego. Myślałam, że będzie to kiepski horror. Ku mojemu zaskoczeniu książka okazała się naprawdę fajna!

W dniu Halloween trójka przyjaciół: Bobbie, Naya i Cain dowiedzieli się o mrocznej legendzie. Historia głosi, że gdy o dwunastej w nocy przed lustrem z zapalonymi świecami wypowie się 5 razy Krwawa Mary to dziewczyna przyjdzie i nas zabierze .
Nastolatkowie nie uwierzyli w tą opowieść więc sami spróbowali wywołać ducha dziewczyny.
Na następny dzień działy się różne dziwne rzeczy. Nikt nie podejrzewał, że to 'klątwa' zaczyna się sprawdzać.
Z każdym dniem było coraz gorzej.
Młodzi ludzie zaczęli się bać, ponieważ duch już nie krył się przed nimi tylko pokazywał się im coraz częściej. 
Słyszeli również podobne przypadki osób zaginionych którzy znikli bez śladu.
Bobbie główna bohaterka wiedziała, że zostało im 5dni do przyjścia ducha, ponieważ dostała od niego wiadomość. Dziewczyna i jej znajomi próbują rozwiązać zagadkę z przeszłości Mary aby móc dalej żyć...
Czy uda im się przetrwać i pokonać ducha?
Książka sama w sobie bardzo fajna.
Wciąga od pierwszych stron.
Moim zdaniem zakończenie było słabe, ponieważ trochę odbiegało od sensu książki. Tu akurat mi się nie spodobało. Nie powiem wam co mi nie przypadło do gustu bo zdradziłabym zakończenie. Niestety wydaje mi się, że tym elementem książka została trochę popsuta ale to i tak nie oznacza, że była zła.

Lektura była bardzo ciekawa, przez całą książkę coś się działo. Każdy opisany dzień był coraz to ciekawszy, ponieważ nie mogłam się doczekać co stanie się z bohaterami dnia 5...
Każdą kartkę czytałam z wielkim zainteresowaniem.

Podsumowując, książka jak najbardziej warta polecenia! Jeśli macie ochotę na jakąś straszniejszą lekturę to ''Wypowiedz jej imię'' jak najbardziej spełnia ten warunek.


Garść cytatów:
* ''Bobbie przyszło do głowy, że może tak właśnie powinno się mierzyć faktyczną długość czyjegoś życia – do momentu śmierci ostatniej pamiętającej cię osoby; dopóki ludzie nie przestaną składać kwiatów na twoim grobie.''
* ''Po prostu od niektórych osób bije mocniejszy blask niż od innych, i nie ma to nic wspólnego z ich wyglądem.''
* ''Najbardziej na świecie boję się, że gdybym umarła, nikt by nawet nie zauważył.''
* "Kap, kap, kap.''




Opis z książki:
Trójka nastoletnich przyjaciół w noc Halloween przyzywa ducha legendarnej Krwawej Mary. To, co miało być zabawą, zmienia się w koszmar i dramatyczną walkę o przetrwanie. Bobby, jej przyjaciółka Naya i przystojny Caine muszą się zmierzyć z nawiedzającą ich w snach upiorną siłą mieszkającą po drugiej stronie lustra.
Nastolatkowie odkrywają tajemnicę z połowy XX wieku. Odnajdują jedyną ofiarę, która umknęła Krwawej Mary i od lat przebywa w szpitalu psychiatrycznym. Czego upiór pragnie naprawdę – ukojenia czy zemsty?

Komentarze

  1. Czytałam "Wypowiedz jej imię" jakieś 2 lata temu, wtedy powieść ta podobała mi się. Patrząc na to po latach, mam wrazenie, że troszkę naiwna i niezbyt straszna.

    Pozdrawiam,
    mariadoeseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po części masz rację ale mimo to przyjemnie się czytało.
      Gdyby nie to kiepskie zakończenie... nie miałabym się do czego przyczepić.

      Usuń
  2. Chyba muszą po tą książkę sięgnąć...
    Pozdrawiam ;)
    Zajrzyj też do mnie ;*
    ksiazkodziejka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pułapka uczuć

Z dala od zgiełku